Sprzęt sportowy

Bumper – olimpijski talerz, który pokochają nie tylko ciężarowcy

• Zakładki: 18


Są niezastąpionym elementem ogólnorozwojowego treningu zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Pozwalają na osiągniecie najwyższego poziomu wydajności podczas ćwiczeń przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa. Bumpery, bo o nich mowa, to talerze cross-treningowe wykonane z gumy o dużej gęstości, uformowanej wokół stalowej wkładki. Znakomicie sprawdzają się podczas podnoszenia ciężarów olimpijskich, trójboju siłowego, crossfitu, a także zwiększających siłę mięśni ćwiczeń w przydomowej siłowni. 

Nie musisz aspirować do bycia ciężarowcem, aby docenić możliwości, jakie niesie używanie olimpijskich talerzy. Niezależnie od tego, czy zamierzasz podnosić ciężary, czy też wykonywać ćwiczenia obwodowe poprawiające ogólną wytrzymałość organizmu lub też rozwijające poszczególne grupy mięśni, powinieneś zadbać o to, aby bumper stał się jednym z elementów twojego treningu. 

Zalety stosowania bumperów

Bumper to rodzaj obciążnika, który przeznaczony jest do sztangi olimpijskiej, będącej elementem wyposażenia każdej siłowni.  Każdy talerz niezależnie od wagi ma tę samą średnicę. To bezpieczniejszy niż tradycyjne obciążenia do sztangi sprzęt.  Niezależnie od tego, czy wykonujesz martwy ciąg, wysokie podciągnięcia, czy też inne ćwiczenia wymagające podnoszenia ciężarów z ziemi i odkładania ich na miejsce, twoja podłoga będzie odpowiednio chroniona. Talerze łatwo nałożyć na sztangę lub zdjąć z gryfu, dzięki czemu nie tracisz energii na przygotowania do ćwiczeń.

Bumper jest wyjątkowo trwały

W przeciwieństwie do talerzy żelaznych lub stalowych, które mogą rdzewieć pod wpływem wilgotnego powietrza i wilgoci, bumpery dzięki odpornej na wilgoć i uderzenia gumie stanowią inwestycję na lata.  Odporność na warunki atmosferyczne sprawia, że talerze olimpijskie mogą być używane do ćwiczeń w plenerze. 

Bumper zmniejsza hałas towarzyszący ćwiczeniom 

Odkładanie i upuszczanie sztangi z żelaznymi talerzami wiąże się pewnym poziomem hałasu.  Chociaż bumpery nie eliminują całkowicie hałasu, są znacznie cichsze niż ich żelazne odpowiedniki. Jest to szczególnie ważne, gdy twoja domowa siłownia znajduje się w garażu lub też w sąsiedztwie pomieszczenia, w którym domownicy śpią lub pracują. Trening w mniejszym hałasie doceni również osoba ćwicząca. Zdecydowanie lepiej motywuje do działania muzyka niż dźwięk żelaza uderzającego o podłogę. 

Występują w różnych kolorach

Bumpery mogą występować w różnych kolorach i wzorach, dzięki bardzo łatwo dopasować je do kolorystyki występującej w domowej siłowni. Posiadanie kolorowych talerzy olimpijskich pomaga określić, jaki ciężar jest na gryfie i czego należy użyć w następnej serii powtórzeń. Kolorowe bumpery sprawdzają się również wtedy, gdy z siłowni korzysta więcej osób, a każda z nich ćwiczy z innym obciążeniem.  Łatwiej zidentyfikować konkretny talerz. 

Różnorodność ćwiczeń 

Martwy ciąg, przysiady, pompki, wykroki, spacer z walizką, mostek biodrowy – to tylko kilka ćwiczeń, które możesz wykonywać przy użyciu samego talerza bez gryfu.  Bumper pozwala na trening siłowy, wytrzymałościowy i funkcjonalny, zapewniając wiele możliwości pracy nad sylwetką, kondycją i lepszym samopoczuciem.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Gipara.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
89 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *